Returer 

Vår policy gäller i 30 dagar. Om 30 dagar har passerat sedan ditt köp, eller 14 dagar sedan ditt paket levererades, kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till retur skall varan vara i nyskick, skickas väl emballerad och i originalförpackning.

Varan ska skickas i retur till oss så fort som möjligt, och du som kund har som ansvar att se till att returen inkommit till oss senast 14 dagar räknat från det datum du meddelade oss om att du utnyttjat din ångerrätt. Varan ska skickas väl emballerad, i nyskick och i originalkartong.

För att initiera en återbetalning eller retur, vänligen kontakta vår Kundtjänst via E-post: Support@CompassNature.com

Skicka inte tillbaka ditt köp till avsändaren.

Ytterligare ej återbetalningsbara artiklar: 
- Vissa hälso- och hygienartiklar

Hygienartiklar som strumpor, stödstrumpor, Ansiktsmask/huvudbonad och kompressionstights är inte berättigade till retur. För att returnera dessa produkter måste förpackningen vara oöppnad och produkten helt oanvänd. Till exempel måste en 5-pack stödstrumpor vara oanvända för att förpackningen ska anses vara oöppnad. Dessa produkter kan inte bytas ut mot en annan storlek om de har använts.

Mängdrabatt:

Vid användande av våran mängdrabatt så slutar rabatten gälla vid en eventuell retur av en eller flera av produkterna. Detta regleras innan vi skickar återbetalning till dig som kund.

 Exempel. Du köper 5 styck och får 20% rabatt. Du lämnar tillbaka 2 av dessa produkterna. Rabatten på 20 % gäller inte längre på köpet och återbetalningen regleras automatiskt innan vi återbetalar dig. 

Du kan alltså inte köpa 5 styck för att få rabatten för att sedan returnera 1 av produkterna. Detta gör att rabatten försvinner.

För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis.
Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas (om tillämpligt)
- Alla föremål som inte är i originalskick är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på till vårt fel.

Återbetalningar
När din retur är mottagen och besiktigad skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att appliceras på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

Ej Accepterade Returer

Om en vara returneras till oss och är skadad, använd eller i ett olämpligt skick eller om instruktionerna ovan inte har följts, kommer vi inte att kunna ge dig en återbetalning och vi kan behöva skicka tillbaka den till dig (och du kommer att vara ansvarig för fraktkostnaderna). Alternativt kan vi, efter eget gottfinnande, minska din återbetalning för att reflektera varans värdeminskning. 

Detta påverkar inte dina lagstadgade rättigheter.

Sena eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag; det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.

Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss via E-post: Support@CompassNature.com

Utbyten 
Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, kontakta oss via Support@CompassNature.com

Frakt 
Du kommer att vara ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej.

Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du skickar en vara bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Du ansvarar också själv för varan fram tills att den når oss, alltså även under transporten. Produkten/-er som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av CompassNature. För att säkerställa hjälp vid en retur rekommenderar vi att du sparar kvitto samt spårnummer ifall ditt paket kommer bort då vi utan detta ej kan hjälpa dig med en återbetalning av din retur.

Ej uthämtade paket:

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 299:-. Om kostnaden för produkten inte överstiger 299:- så förbehåller vi oss rätten att behålla hela summan för köpet.

Vill du returnera en vara, kontakta först vår Kundservice på eposten nedan

E-post: support@compassnature.com
Tel: +4670-7301894

För hantering av returer inom Sverige, vänligen kontakta oss via e-post på support@compassnature.com
. Vi strävar efter att lösa ditt ärende så snabbt och effektivt som möjligt för att säkerställa din tillfredsställelse.

Returadress :
PU LAN COMMODITY TECHNOLOGY CO., LTD
PL-DROPSHIPPING
R12 Victoria Mall No 125 GuanHui Road, ZhangMuTou Town,
Dongguan City, Dongguan Province 523000, China