Garanti

Tack för ditt intresse för produkterna och tjänsterna hos oss, CompassNature. Denna begränsade garanti gäller för fysiska varor, och endast för fysiska varor, köpta från vårt företag CompassNature ("fysiska varor").

Vad täcker denna begränsade garanti?

Denna begränsade garanti täcker alla defekter i material och alla defekter pga tillverkning under garantiperioden. Under garantiperioden kommer vi att reparera eller byta ut, utan kostnad, produkter eller delar av en produkt som visar sig vara defekt på grund av felaktigt material eller tillverkning.

Vad kommer vi att göra för att åtgärda problem?

Vi kommer att antingen reparera produkten utan kostnad, med hjälp av nya eller renoverade reservdelar. Om produkten inte kan repareras, skickar vi en ny produkt till dig utan extra kostnad.

Hur länge varar täckningen?

Garantiperioden för fysiska varor köpta från oss är 2 år från inköpsdatumet. En ersättningsprodukt eller del tar på sig den återstående garantin för den ursprungliga fysiska varan eller 2 år från datumet för utbyte eller reparation, beroende på vilket som är längst.

Vad täcker inte denna begränsade garanti?

Denna begränsade garanti täcker inte några problem som orsakas av: konsumentförhållanden, funktionsfel eller skador som inte beror på defekter i material eller tillverkning.

Vad måste du göra?

För att få garantiservice måste du först kontakta oss för att fastställa problemet och den mest lämpliga lösningen för dig.

Detta gör du enklast till våran e-post: support@compassnature.com

Reklamation

Vi på CompassNature är engagerade i att säkerställa kundnöjdhet och att leverera produkter av hög kvalitet. Om du av någon anledning behöver reklamera en produkt, vänligen följ nedanstående process.
Compassnature följer konsumentköplagen och lämnar tre års reklamationsrätt till dig som privatkund. Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (två månader) från att ett fel upptäckts. Reklamationer kan göras genom att kontakta vår kundservice på support@compassnature.com. Var beredd på att uppge relevant information för att vi ska kunna hantera din reklamation.
Vid reklamation står CompassNature för fraktkostnaderna inklusive ev. ersättningsleverans. Därför är det viktigt att använda frakthandlingarna som skickats från CompassNature. Väljer du att själv bekosta frakten och hur varan skickas tillbaka till oss så ansvarar du också själv för varan fram tills att den når oss, alltså även under transporten. Produkten/-er som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av CompassNature.

För att varan ska ses som felaktig ska felet vara ursprungligt. Ett ursprungligt fel är ett fel som fanns redan när du köpte eller tog emot varan.
Felet behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid.
Varan räknas inte som felaktig om du själv orsakat felet, till exempel genom att använda den på fel sätt.

Vill du reklamera en vara, kontakta först vår Kundservice på eposten nedan
E-post: support@compassnature.com
Tel: +4670-7301894

För snabbare hantering av reklamationer inom Sverige, vänligen kontakta oss via e-post på support@compassnature.com.
Vi strävar efter att lösa ditt ärende så snabbt och effektivt som möjligt för att säkerställa din tillfredsställelse.

Paket skickas till följande address:
PU LAN COMMODITY TECHNOLOGY CO., LTD
PL-DROPSHIPPING
R12 Victoria Mall No 125 GuanHui Road, ZhangMuTou Town,
Dongguan City, Dongguan Province 523000, China